Eerste Hulp bij Ongelukken Afd. Ruurlo (EHBO Ruurlo) is een ANBI. Dat betekent dat wij
geen erf- of schenkbelasting hoeven te betalen over een schenking of nalatenschap. Op deze
pagina zijn gegevens gepubliceerd, die de overheid verplicht stelt voor ANBI’s.
De doelstelling van EHBO Ruurlo is: – Coördinator evenementen hulpverlening: Dhr. Oomen, B.
|
BELEIDSPLAN
EHBO RUURLO
Versie 2.0
01 januari 2023
Hoofdstuk 1 Inleiding
Voor u ligt het beleidsplan 2023-2028 van EHBO Ruurlo. Dit plan beschrijft de
doelstellingen en acties van deze vereniging voor de komende jaren.
In dit beleidsplan wordt getracht duidelijk te maken wat deze vereniging in de
periode 2023-2028 in grote lijnen wil doen om de vereniging EHBO Ruurlo goed te laten functioneren binnen de doelstellingen die gesteld zijn in de statuten van onze vereniging.
Binnen deze kleine organisatie zetten diverse mensen zich elke week weer in om de activiteiten vorm te geven en waar nodig aan hulpverlening te doen.
Hoofdstuk 2 Beschrijving van de vereniging
2.1 Historie
EHBO Ruurlo is opgericht op 09-05-1953
EHBO Ruurlo vormt een onderdeel van de Nationale Bond.
Hoofdstuk 3 Missie en Visie van de vereniging
3.1 Missie
a. De vereniging heeft ten doel het bevorderen van het verlenen van Eerste Hulp
bij Ongelukken;
b. De vereniging verstrekt op verzoek tegen betaling hulp bij sport- en
spelwedstrijden, manifestaties, beurzen, open dagen, etc., zgn. de hulpverlening.
3.2 Visie
De vereniging tracht dit doel onder meer te bereiken door:
a. Het organiseren van opleidingscursussen, waarbij zowel theoretisch als
praktisch onderricht gegeven wordt in het verlenen van Eerste Hulp bij Ongelukken;
b. Het organiseren van herhalingscursussen met als doel om de aangeleerde
competenties te onderhouden en te verdiepen;
c. Het aanschaffen en uitreiken van hulpmiddelen en materialen;
d. Alle andere wettige middelen
e. Het organiseren van de hulpverlening met behulp van een potentieel aan
hulpverleners onder leiding van de coördinator E.H.B.O. bij evenementen.
Hoofdstuk 4 Zetel en Organisatie EHBO Ruurlo
4.1 Zetel EHBO Ruurlo
Statutaire naam : Eerste Hulp bij Ongelukken Afd. Ruurlo
Verkorte Naam : EHBO Ruurlo
Zetel : Ruurlo
Eerste inschrijving KvK : ……………..
Akte laatste statutenwijziging :10-03-2016
KvK-nummer : 40103776
Bankrekening : NL36 RABO 035 6713 997
Fiscaalnummer :………………
ANBI: RSIN 816428542
4.2 Organisatie EHBO Ruurlo
Bestuur:
Voorzitter | : Dhr. Nijhof, H. |
Secretaris | : Mw. Groot Bramel, M. |
Penningmeester | : Mw. Brandwacht, I. |
Coördinator opleidingen en hulpverlening Coördinator evenementen hulpverlening |
: Mw. Brandwacht, I. : Dhr. Oomen, B. |
4.3 Contactgegevens EHBO Ruurlo
Website : https://ehboruurlo.nl
E-mailadres : info@ehboruurlo.nl
Postadres: Koopmanstraat 18, 7261GX, Ruurlo
Hoofdstuk 5 Activiteiten voor de komende periode
De komende periode zal de focus gelegd worden op het verbeteren van de
organisatie rondom de herhalingsavonden, de hulpverlening en de zorg voor
aanvulling en back-up binnen het bestuur.
5.1 Organisatie rondom de herhalingsavonden
De herhalingslessen worden momenteel erg druk bezocht. Om te voorkomen
dat de overdracht van de lesstof in de toekomst in het geding komt, gaat de
aankomende periode gezocht worden naar een vorm waarin de les kwaliteit
geborgd is voor de toekomst.
5.2 Organisatie rondom de hulpverlening
Voor onze vereniging en onze opdrachtgevers van evenementen is
hoogwaardig en constante hulpverlening wenselijk. Om dit in de toekomst zo
goed mogelijk te borgen, gaan we de aankomende periode bezien hoe wij dit
kunnen realiseren. Dit zal inzet vragen van het bestuur en de leden van onze
vereniging.
5.3 Zorg voor voldoende bestuursleden plus back-up.
Het bestuur wil zorg dragen van continuïteit van de vereniging. Om dit te
realiseren vinden wij het noodzakelijk om voor de verschillend functies een
back-up te organiseren. De uitdaging voor de aankomende periode is om
voor alle belangrijke functies binnen de vereniging een adequate back-up te
realiseren.
Hoofdstuk 6 Beloningsbeleid
6.1 Beloningsbeleid
Het bestuur van de vereniging bestaat uit vrijwilligers. Zij ontvangen geen
beloning(salaris) voor het uitvoeren van werkzaamheden. Gemaakte
kosten worden in principe vergoed. De bestuursleden ontvangen geen
vacatiegeld voor het vervullen van hun functie.